18 July 2010

Facebook - What's on your mind?

Salam..

Sesapa yang ada akaun Facebook (FB) mesti terlalu biasa dengan gambar di bawah. Log in jak FB terus nemu homepage tok. Lepas ya, masing-masing akan gago update status dikpun. Apa-apa jak lah yang terlintas atau pun mok di share bersama-sama dengan rakan-rakan di FB.




Lepas ya, kita akan baca status orang lain. Mun ada gambar yang menarik untuk dikomen, terus akan merik respon. Dolok orang masih berkias-kias nak nganok orang. Lately aku nangga dalam status FB orang, directly ngentam orang yang sik disuka nya. Habis-habisan nganok orang yang dibencik nya tek. Apa lagi dak kawan-kawannya nyokong. Join nganok juak padahal sik kenal pun ngan orangya tek. Nang sengaja nambah minyak ke api.


Lom gik nangga laki bini kelaie dalam FB. Sik malu kah? Ketara ada jak. Beperang dalam FB. Kelaie dalam umah jadi lah. Sik perlu dalam FB. Mun time hepi hour bukan main gik bersayang, berindu, muah-muah lah, nang kira sidak nya duak la paling hepi. Tapi bila kelaie, Ya Allah, nang sik ingat nak jaga maruah laki or bini nya. LUPAK!!..


Paling best, bila orang sik ngaco idup sidak nya, sidak nya bole ngaco idup orang lain. Terang-terang nganok orang. Nganok fizikal oranglah, akal orang lah, akademik orang lah. Yang aku pelik sekali lah, ada orang nganok orang makey word BUNTAL. Setauk aku lah, mun orang nganok orang lain tok BUNTAL tok maksudnya GEMOK la nak?? Oh HELLO!!! Ko tak GEMOK ke? hahaha.. sungguh lucu kamu itu. Tak sedar diri. (Ini memang contoh berkaitan dengan hidup dan mati penulis dan kawan-kawannya) Yalah oo.. Orang atau kawan nya yang merik respon sik sedar kali, bukan sidak nya ajak yang bole baca status atau komen ya tek.


Ada juak, bila berkias status dalam FB (of coz nyindir orang), orang yang lain gik terasa. Alu lah tek, saut-menyaut. Ya agik best mun berkaitan dengan family. Semua orang merati sambil madah, "Pahal sidak TOOT ya, dalam FB pun mok ngeso perange sik bagus sidak nya." Orang biasalah nak, memang suka poret-memoret. Cam aku juak lah. Suka merati apa yang orang lain share dalam FB. Dan aku pun suka juak sharing dalam FB.


As a reminder for myself dan all the readers out there (mcm ada), berhati-hati dengan every word yang kita guna supaya tidak menyinggung mana-mana pihak. TETAPI, KEKADANG ORANG MEMANG KENA BUAT CAMTU. BARU DIA SEDAR DIRI. hahahahaha...


PEACE!!! BIG GRIN..

ladysarawak@blogspot.com
Sidar S said...

hahahaha.BUNTAL yg tak sedar diri.
after dis, mo ati2 juga la keluarkan statement di FB. tak mo undang kontroversi lagi.bosan ngn kontroversi murahan.cewah~ =p

Rynnielofar said...

kdg2 apa yg kita post bukan ada apa2 pun..cuma org lain yg berfikiran keluar dr bulatan.. cewaahh.. kenapa perlu terasa kalu xda kaitan dengan mereka? pelik kan? hehehe

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search