10 January 2010

politic oh politic

salam..

heboh dengan cerita pembakaran gereja. ntah pa org bakar gereja ya pikir o? aku rasa perkara bodo jak bakar bakar gereja tok. kita idup dalam negara berbilang kaum dan pelbagai agama. sikpat ka respect each other? mun dalam tahun 80-an, masjid penah di tunok orang. pasya kuil. n now gereja. pa reti camya? orang yg start kan issue camtok sik sayang ngan negara kali. mun dah sik mok jadi malaysian pegi ko idup tempat lain. get lost from this beautiful country. please la orang politic, main la issue lain. tolong la sayang ngan negara tok. yala aku muji time kmk orang sekolah dolok. sik kan lah aku nak muji sekolah lain nak? mun kawan cina ku bebekal daging b***i di sekolah, awal nya molah announcement. sik kawan kawan melayu datang dekat ngan nya. kmk orang boleh berkumpul sama sama. sikda papa pun. masih juak aku tok orang islam. yang kita perlu pegang ialah HORMAT MENGHORMATI. aku ada dua buddies non muslim. sorang kristian n sorang agik hindu. okay apa. still rapat sampey kinektok. sebab aku dah biasa bergaul ngan kaum lain selain dari malay, jadi bila time aku blaja d U, aku senang jak dapat source dari cdak chinese..hehehe... tauk tauk jak cdak tok kan pandey n rajin. ya politic negara. silap aribulan hanco negara tok oleh nya. patut buang negara orang yang raise up this kind of issue. malaysia sik perlu orang macam ya.

small politic pun ada juak. yang aku nak raise up kat sitok ialah office politic. pegi cney cney pun akan ada nemu office politic. A madah camtok. B madah camtok. oh! aku pun sik bagus juak koh. terus terang ku madah. sik ku eran nak muji ku mpun. tauk juak ku tok pandey nganok orang koh. sorang tok madah sikda nya pandey molah keja. orang lain molah keja ngan nya. ada gik yang madah nya sik layak la jadi pegawai ya. orang nak madah camya layak ka sik? (termasuk aku lah).. ada madah C tok jeles ngan D. suma rasa hebat. tap perkara tok generally berlaku kat mana mana opis. mun sikda camya, bukan opis kali namanya nak oo? yang paling best ialah bila ada orang rasa dirik nya BOSS.. tok bena bena ku madah.. KO YA SAPA? hahahahaha... setiap kali nangga cermin, nya nangga BOSS dalam cermin ya kali. lom orang yang perasan kacak. hahaha...aku la kali tok. aku nang suka bergaya la juak. baju keja aku banyak. tapi bila dah nak milih nak makey baju apa still ku rasa aku sikda baju. aku sik suka makey baju berulang dalam bulan yang sama. pantang aku. hehehe... ya adalah aku. ya stail aku. ya juak duit aku. still ada yang sok sek sok sek. ko pahal? hahaha..






mizzrynnie@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search