18 January 2010

jalan - jalan cari tv

salam..
sabtu lepas, aku pegi jalan - jalan cari tv. dah termimpi-mimpi ku ingin berisik tv. so, dalam kol 11 lebih camya, aku kuar sorang-sorang seperti biasa jalan di bandar tawau tok encarik tv yang sesuaey. tapi, sebelum ku memulakan operasi, aku singgah dolok di kedey makan yassin curry house sebab nak makan roti caney. shhh.. aku makan duak igek roti kosong ngan aek neskepe nai (kat tawau tok, nai maksudnya susu). iboh kitak orang madah ngan orang kay. malu ku. perut ku lapar bah. ya ku encang sampey duak igek roti. hehe... sambil makan, sambil ya juak ku berfacebook, pa adik ku nak dapat 8A 1C ngeso rajinnya molah add math kat fb. 2 in 1 kali. nya mok main fb secara berhemah dan sik kenak anok main fb gia ajak.


after perut kenyang, aku pun start kan la operasi ku. singgah d kedey cina tok tek. aku mok carik tv size 20-22 inches jak. tv plasma la, senang pakey ku mun pandey nak berpindah umah kelak bah. kali beza rega 22 inches ngan 32 inches dalam rm200 lebih camya. aku dah blur blur sik tauk mok meli nak ne cgek. dalam ku blur blur nak, tokey cina ompuan ya tang ada nego aku.. camtok bunyi nya.. *mode dialogue on*



tokey: amoi, cantek u punya kasut. mana beli.
amoi aka aku: urrmm..urmmm... (tergamam @ terkezut)
tokey: cantek kasut u o amoi. ada wana betol betol gelap ka?
amoi aka aku: aaa... saya beli kl sana.
tokey: kl ka? kalu u balik kl lagi, nanti beli sama saya ya. bole saya cuba ka amoi?
amoi aka aku pun bukak la kasut ku untuk d try oleh tokey cina.
tokey: bagus o ini kasut. banyak lembut. brapa harga u beli?
amoi aka aku: dalam seratus lebih rasa nya. saya pun tidak ingat.
tokey: kl mana u beli?
amoi aka aku: sana sungei wang
tokey: oh.. nanti saya bgtau sama anak saya suruh pegi sungei wang.



dah kasut bertukar kaki, aku alu kuar dari kedai ya. sik jadi beli tv leka tokey cina ompuan ya gago gik ngan kasut aku. so i drove to another shop. pegi ke kedey SONY. aku memang peminat SONY. yang menarik perhatian aku ialah seset tv 32 inches, plasma tv of coz with sound system yang dum dum dum. arghhhh!! sik bole di layan nafsu ku ini. aku tanyak ya, aku tanyak tok, last last aku kata ngan salesman ya, aku sebey tempat lain lok lah. aku pun drove agik ke kedey lain.



masok kedey cgek gik tok tek. okay juak la rega nya. semat juak la barang-barang nya. tapi sikda terdetik hati mok meli di kedey tok. so, aku pegi ke kedey sebelah, aher nya aku jumpa tv plasma wana merah yang kacak brand AKIRA. wana yang ku suka. mestila kacak. 22 inches la size nya tek. tapi yang aku pelik, lain aku suka, lain yang aku beli. tv apa aku beli? jeng jeng jeng...



lepas beli tv aku anta tv ku balit umah lok. tv ku ringan, so bole angkut sendiri-sendiri ya. hehehe.. then, aku turun agik ke town meli cabinet pakey tv. aku pegi kedey CHAN jak. aku masok, terus nemu cabinet yang ku rasa amat sesuey ngan tv ku. aku madah ngan salesgirl CHAN ya, aku mok nak baru, nak display tok dah ada rosak sikit. salesgirl ya madah, ada nak baru kak, tapi sikda orang mok masang. last-last, aku insist juak nak baru, salesgirl ya nyuruh aku datang agik dalam masa sejam. kelak la nya masang dikpun. aku pun okay jak. malas ku nak kuar ari minggu gik. aku pun kuar dr kedey CHAN ke kedey QUONG MING. QUONG MING tok ialah kedey buku ngan yang sewaktu dengannya.


sedang aku milih-milih gam dan selotep yang best nak, ada geng cikgu tok meli barang pakey cdak nya meeting. tauk indah pakey cdaknya meeting nak. hehe.. dah cdak nya nyerin jak sora dan berulang kali madah pakey meeting esok. bukan aku yang nanyak ngan cdak nya. hehe.. banyak dah barang dibeli cdak nya tiga tok tek. suma barang di list dah ada kali, yala cikgu senior tok tek ngajak pegi bayar. ada la sorang tok gik nangga nangga barang. alu cikgu senior ya madah, mun mok beli barang, pakey duit dikpun, jangan makey duit skolah. dalam ati ku nak "APUUU".. malu la cikgu ya di polah cam ya ooo.. tauk la nya. oh! cikgu senior ya madah camya dengan sora yang nyerin okay. sik perlu la nya madah camya bah. yang aku pelik ngan aku mpun, aku stay lamak lamak sia milih gam n selotep pahal oo? aher nya gam jak ada. selotep yang ku mok sikda agik dah. sikda stock.


ada dalam sejam lebih ku di QUONG MING. aku pegi balit ke CHAN. paksa nunggu dalam 15 minit camya. rompuan molah keja tauk jak lah. slow. wuppss.. tapi demi tv baru ku, aku gagahi juak nunggu salesgirl ya ngabis keja nya. dan aher nya cabinet yang dah siap dipasang, berada dalam viva merah ku. aku pun balik umah. eh, tidak. aku singgah lok makan. bole kata dinner la. pasya bok ku balit umah. aku biar jak dolok cabinet ya dalam keta. esok nya dah ku ato-ato postion yg baik punya untuk tv ku, baruk ku ngeluar cabinet dari keta. n all of these things aku buat dikpun ya. n suma barang itu suma perlu melalui tanggak coz bilit ku di atas. superwoman? nehh... aku wonder girls jak.. hehe..


dan sekrang tv aku, berada kacak di sudut nun. tapi, hanya boleh pakey dengan dvd player ku jak. hehe.. ne ku ada antenna koh. dvd player ku pun bangang juak. sikpat detect cd. haishh!! last last aku test try tv ku ngan pendrive yg di cucuk usb kat dvd player n nangga gambar yang ada kat dalam pen drive ku. hahaha.. eh, aku ngga cita indon. nasib ada ku copy kawan ku pun crita RADIT LOVE JANI. ya jak la pakey ku test tv ku koh. ASTRO? blom gik ku tpon ngan cdak ya. dalam minggu tok la kali...




mizzrynnie@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search