19 January 2010

facebook

salam..

dolok aku main facebook coz di invite oleh kazen ku. aku masa ya nak fanatic ngan friendster la. aku sikda mukak myspace ka hi5 dan yang sewaktu dengan nya. sebab aku sik suka bukak banyak banyak account benda nak cam tok. last-last aku stuck ngan facebook sampey aku delete account frienster aku. betapa aku gian ngan facebook tok.

mula-mula ckit jak kawan ku. dah kinek tok, ntah berapa ratus orang dah frenlist aku. mostly yang aku kenal la. zaman kawan-kawan sekolah,matrik ngan zaman U. pasya aku main juak game. cgek gak game ku main. Barn Buddy. main tanam-tanam sayur. sampey orang yang dah high level dari aku pun bole kalah juak oleh aku. bak ku sikda keja lain nak. last-last game ya sik upgrade sampey ku boring tahap gaban dah ku delete application ya from facebook aku. hehe..

actually aku addcited ngan facebook tok sebab, jumpa kawan kawan lamak ngan juak kazen-kazen yang jauh. dah ada facebook tok lah bok terupdate suma crita kawan-kawan lamak. dah yang penting juak, cerita hal family aku. up-to date bah hal family aku.

but lately, facebook dah di salah guna oleh orang. uisshh.. memang bahaya. jong-jong ada facebook tok kenak banned di Malaysia atas sebab bole memecahbelahkan kemakmuran Malaysia. suma orang molah fan tok, molah fan ya, screenshot wall orang. hilang sifat sensitiviti masing-masing. tauk sik bahaya camya? tauk sik bole menghuru harakan negara camya? sik sayang negara kita kah? udah udah la ya.. no use bah. bercakap dengan bijak. berfikir dengan waras. iboh kita sama kan dirik dengan orang yang kita rasa sik sama taraf ngan kita. so act dengan cara yang betol. mun kitak orang pun bersumpah seranah, apa beza dengannya tek? pikir pikir lah rakyat Malaysia..






e@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search