26 December 2011

Ombak Rindu

Salam..


Aher nya dapat juak aku nangga Ombak Rindu de Movie. Punya la aku ingin nangga crita tok. Start dari 1hb Disember mala jak aku ngentey cinemaonline ada sik Cineplex Tawau main crita tok. Tempat lain dah sejuk dah ngan crita tok, baruk lah Cineplex Tawau main movie tok. Okay lah dari sikda macam kat Miri nak?  Hehehhehe...


Aku nang minat habis novel Ombak Rindu. Brapa kali ndak kah aku ulang maca novel tok. Siap feeling feeling agik ya. Nak alu perasan dikpun jadi Izzah. Wahahhaha.. Walaupun lamak dah ku sik ngulang kaji novel tok, aku masih ingat every detail  jalan cerita in this novel. Dari dolok juak aku ingin novel tok difilemkan. Mesti best.


Tapi, bila ku nangga movie tok ari marek, aku rasa BOSAN! Penulis ubah jalan cerita asal. Sik best. Nang langsung sik best. Aku frust jalan cerita di ubah selain aku sik suka Maya Karin yang jadi heroinnya. Arghh!! Movie terlampau fast forward. Yang ku pelik rami orang madah cerita tok best. If aku lah sik penah maca buku tok, aku rasa aku blur koh jalan cerita nya. Tapi aku ulang sekali lagik, rami orang madah cerita tok best. Aku?  Aku madah boring dan sik best terus. Bagi aku movie tok gagal. Mungkin sebab penulis skrip bukan penulis novel yang sebenar dan menyebabkan jalan cerita terpaksa di ubah. Sik best alu jak.


Sik macam drama Trilogi Cinta. Penulis skrip dan penulis novel nya adalah orang yang sama. Jadi cerita nya memang 100% sama. Ngam ngam pelakon nya pun nang best. Sanggup aku folo cerita ya eventho main kol 10 malam. Ingat gik timing nya. Another one cerita daripada buku novel akan dimain jadi drama. Novel Bicara Hati. Pengarah yang sama Ombak Rindu and Lagenda Budak Setan. Kita tengok dan lihat jak lah. Mudahan sik lari jalan ceritanya. Bicara Hati akan main di Astro Prima start 3 Januari 2012. Jom nonton crita Melayu! ... :D



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search