20 October 2010

mengajar lagi

Salam..

Hari tok ada kelas lagik. Kelas SKS1A. Last Monday, kelas SKS1B. Every July intake, setiap semester ada 2 kelas while January intake hanya ada sigek kelas jak every semester. Yang aku eran, setiap kali July intake, mesti kelas nemiak SKS1A yang agak bole dipuji perangey sidak nya. SKS1B mesti agak menyakitkan hati. Ada badi sik bagus kali ngan nama SKS1B tok kali oo..


Secara keseluruhan presentation tadik, kelas SKS1A memang lebih preparation daripada SKS1B. Semua group bersedia nak present kecuali budak semester 2 yang mengulang subjek aku. Budak semester 2 tok boh cerita, nang MALAS.


Lepas sidak nya present tadik, aku sambung ngan kelas. Laju juak la molah kelas sebab aku dah ready ngan a few transperancy notes. Jimat masa untuk melukis gelombang. Oh! topik ari tok, litar arus ulang alik. Lagikpun very simple topik. Only took me one hour to explain the whole topic. Agak sengaut juak la coz tahap lapar 60-40.


Berbalit ngan perbezaan kelas tadik, normal la ya kita akan suka lebih kepada kelas yang kurang nyakit ati. Selalu aku madah ngan dirikpun, jangan membezakan student. Sik bagus camya. Tapi, seringkali ya juak yang berlaku. Memang unfair. Aku tauk ya. Tapi dari segi merik markah sikda beza coz aku ada skema pemarkahan. Tapi dari segi nak enjoy mengajar ya berbeza lah. Mun ari Isnin jak, time nak masuk kelas, mesti ada perasaan malas nak masuk kelas. Not because of Monday Blues occay! Tapi coba kelas ari Rabu, suk jak rasa ati nak masuk kelas.


Oh! ari tok ada nemiak kenak 'BONUS'. Ehek.. Aku mewajibkan semua pelajar mbak kalkulator. Setiap kali kelas mesti aku cek ada sik student aku mbak kalkulator. Jeng jeng jeng. Ada 2 orang yang terpaksa nerimak BONUS nulis 500 kali SAYA MESTI BAWA KALKULATOR. Sepatut nya 1000 kali, oleh kerana mood ku bagus, dan nemiak yang sik mbak kalulator ya aktif time presentation tadik, aku kurangkan lah setengah.


Student ku sikpat nipu mun pasal sik mbak kalkulator. Tadik, sebelum sidak nya keluar dari bengkel, sidak nya mesti nunjuk kalkulator macam JPJ ngecek driving lesen bah. Hehehe.. Yalah terkantoi 2 orang sik mbak kalkulator. Lucu koh nangga muka nebes student ku bila sidak nya sik mbak kalkluator.


Pssttt... bok sorang nganta. Sorang gik tinggal...


ladysarawak@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search