19 September 2010

cerita balit tawau

Salam...

Ari ya, cerita balit ke kampung. Tok cerita balit ke tempat bertugas gik. Skip bahagian Kuching to Kota Kinabalu. Sikda cerita best gilak sia. Cuma aku dapat seat paling depan, 5F. Bukan senang dapat seat depan oi. Biasa nya aku, kenak bahagian belakang ajak. Thanx to my fren. Hehehe...


Macam biasa, aku akan lepak di McD KKIA nunggu connecting flight ke Tawau. Kali tok aku makan TRIPLE CHEESE BURGER (TCB). Double Cheese Burger(DCB) is my favourite. Bila ada promo TCB, sik kan la aku nak makan DCB jak nak. Aku order large. Bukan apa, aku nang tauk aku akan lepak lamak di airport bah. Sik rasa berdosa gilak duduk lamak-lamak di sia nak. A big cup of hot milo, large fries n TCB tek lah. Tapi aku sik makan pun TCB ya coz aku masih kenyang makan porridge McD di Kuching (Tiap kali anta aku balit, my pa mesti makan bubur McD). TCB aku tapau pakey makan di Tawau. Ngam-ngam dekat nak boarding, aku pun masok dalam boarding room. Belon ada lambat sikit la. Pa gik aku, head banging jak. Ya jak ngantok. Bencik ku koh. Nang suka mata tok merik malu ngan aku.


Intermission:
Bahagian tok jak sebenar nya yang best. Nak di atas ya just menoh entry ku ajak dan pakey buang masa kitak orang maca. Hehehe,... Masok jak dalam belon, sambil aku ngekah kotak seberat 5kg kat bahagian atas ya, sorang steward nego aku.

Steward: Eh, u dari Kuching tadi kan?
Aku yang cute: *Purak-purak sik dengar*
Steward: Hmm... U flight dari Kuching tadi kan?
Aku yang cute: A ah... (Sambil ku senyum.. tauk juak steward tok ngan aku. Kembang idong babe)
Steward: Rajin nya travel... (Sambil nya senyum)
Aku yang cute pun senyum jak lah.


Aku pun terus ke seat 7F aku. No penjan. Sik kisah la juak ada penjan ka sik. Yang penting bole melentok palak ke dinding belon. Sambil ku masang seat belt, aku berpikir camne steward ya ingat ngan aku oo?? Mun nya serve aku sikpa juak. Sikda pun nya serve aku. Sigek jak jawapan yang logik bagi aku...


AKU MASOK BELON TERUS TIDO. SIK SEDAR BILA BELON TAKE OFF. SEDAR-SEDAR TIME STEWARDESS SERVE MAKANAN. CAMNE NDAK KA RUPA AKU TIDO SAMPEY NYA INGAT AKU???WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!! UDAH LA STEWARD YA ADA RUPA JUAK LA SIKIT.


Sambil ku bermonolog dalam hati nak, steward ya jadi model keselamatan. Nak orang nunjuk cara camne makey seatbelt ngan nunjuk pintu keselamatan ya bah. Sambil nya demo nak, sambil juak tangan nya nak alah-alah nyelit rambut pendek nya ke telinga. Ku nangga nya nak alah-alah nyelit rambut pendek nya, alu makin nyaman ku nyambong tido. Sia-sia jak ku mikir camne cara ku tido tadik. Selit jak ko bena-bena rambut ko ya STEWARDESS...



ladysarawak@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search