16 August 2010

Selamat Ulang Tahun Yang Ke-3, Marini

Salam..

Ari tok bertarikh 16 Ogos 2010. Bermakna dah 3 tahun aku bekerja di Kolej Komuniti Tawau. Macam-macam cerita ada. Cerita gembira, cerita sedih, cerita frust, cerita kelaie ngan orang pun ada. Cerita memalukan pun ada. Itu semua dugaan.

nombor 3.. macam biksut jak ooo ;)


Mun di ekot, sik lah bena-bena 3 tahun aku di Tawau tok. Aku lebih ke travel. Tapi tahun tok jak ada slow banyak. Al-maklum lah $$ sik cukup. Apa-apa pun aku tetap juak nait belon paling kurang 12 kali dalam setahun using Malaysia Airlines occay!!.. ngegeh nak ooo... heehehehe...


Antara yang berlaku setelah 3 tahun ku di Tawau:
  1. Baruk sekali pindah umah, mun termasuk yang bakal pindah tok, kali keduak lah.

  2. Berat makin bertambah dan bertambah dengan giatnya.

  3. 4 kali posa di Tawau. Tahun keduak la tahun yang paling mencabar minda.

  4. Merasa sungkey di masjid aka makan free di masjid.

  5. Makan sorang dirik di kedey makan. Not only KFC or Pizza Hut, kedey makan biasa pun aku hentam makan sorang dirik.

  6. Bole drive jauh la juak. Adalah dalam 300km pun distance. Mun di Kuching nun, driving pun aku malas dan aku tok sebenarnya sik di arap juak orang driving koh. Tapi SAYA SUKA!!.... hehehe

  7. Putus Cinta. Hubungan 10 tahun tamat juga akhir nya. Orang dah sik suka, apa bole buat.. ;).. Semoga dirimu bahagia dengan para teman wanita mu. Amiinnn...

  8. Berkelai dengan sama opis. Bukan sesuatu yang nak di banggakan bila ku nulis di sitok. But that was the truth what was happened in these three years. Sapa betol, sapa salah aku sik peduli.

  9. Ada geng sama palak. Yang jenaka nya geng mek orang ada nama oi. WG T.E.A.M. Sebenar nya nama WG ya amik dari grup penyanyi ompuan Korean. Nak glamer dengan lagu Nobody ya bah. Nama to wujud pa kamek orang perlu nama grup nak k book padang futsal. Alu la tek nama WG tok kekal. Sampey di anok-anok orang. Sukati KAU la sia.

  10. Oh! Aku pandey berminat ngan sukan. Contohnya, futsal ngan badminton. Siap ada kasut futsal n raket badminton oi. Tapi aku nang main duak igek sport tok. So sik membazir la kirany atek. Best bah. Tok cuti sebab posa, mok lepas raya kelak SEMPUT mun main agik..hahaha.. padahal dolok sukan pun sik mok main. Yang jenaka nya juak. Aku folo WORLD CUP oi. Aku sokong germany.

  11. Aku ada kereta viva warna merah. Sayang ku ngan kereta ku ya. Teman sejati kemana sahaja ku pergi. Pernah marah seseorang directly kerana mencacatkan kereta ku. Hambik mu. Sebab nya pun sikda mintak maaf dengan aku.

  12. Aku gi snorkeling oi. Yah. Sak jak awal-awal sik tauk pun apa sebenarnya snorkelin ya apa. Tapi nang best. Cuma aku tok waterlevel kali ada gak 10%. Bila kaki sik cecah darat, aku alu fobia. Gerun babe.

  13. 3 kali dah mohon pindah balit ke Kuching atau Sarawak. Tapi kesemua keputusan nya sama iaitu, BEKUK! beta menyampah dan jugak sakit hati. Tapi fikiran mesti positif, lain kali coba lagik.

  14. Makin terer molah nasik goreng. (mestilah ada mood syok sendirik di setiap entry..hehehe) My nasik goreng adalah favourite my anaks buah. Siap request u. Sapa sik perasan nasik goreng ku nyaman nak... yerrr... hahahha..

  15. Baju kerja ku banyak. Tapi masih juak ku rasa sik banyak. Mun dah almari rebuk sik ngakuk banyak baju sik tauk lah juak aku. Aku seorang yang jujur.. yerr.. ada gik perasan. Tapi dah slow sikit molah baju lah di atas kewangan dan jugak sikda raon-raon di kl nun. Kain di Tawau tok mahal koh.

Bah, enuf with those 15 bullets lah oo.. Panjang gilak boring juak kitak orang maca. (macam ada orang maca..JENAKA).. otey.. itu sahaja.. Sesiapa yang terasa , saya mintak maaf lah. Tapi kesemua di atas jujur dari hati saya, tangan saya hanya nekan keyboard yang dah makin ilang tulisan nya.


Once again, Happy 3rd anniversary, Marini.. Semoga rezeki ku sentiasa diberkati oleh Allah dan bertemu jodoh yang sudi menerima kelebihan dan kekurangan diri ini. Amin...



ladysarawak@blogspot.com
Unknown said...

amin ya rabb :)

sy yg setia mengikuti penulisanmu huhu

Rynnielofar said...

makseh juea..

rajin-rajin update blog ktk ya... bole release tension juak bah..

Vivian said...

1st..selamat menyambut ulang tahun berkerja di sia..

2nd..para teman wanita..macam banyak.

3rd..u remind kmk hubungan lamak sik jaminan juak owh? takut eh..

4th..welcome to viva club..mek mok ngegeh ckit lah..mek k viva elite.haha

5th..kmk baruk setahun or genap setahun bulan tok berkeja..

6..apa gik owh? well done..berat nait..mek sik..huhuh

Rynnielofar said...

1st.. makseh...

2nd.. hahaha... saja jak mek nambah ya.. tapi mun bena, selagik blom kawen, sik kira laki ompuan berhak milih calon yang sesuai untuk dirik nya kan..

3rd..yalah.. kmk pun ingat akan sampey ke ikatan perkahwinan, tapi jodoh suma di tangan Allah. siboh takut lah.. sabar jak dengan dugaan yang datang..

4th..aikh...ne bole ngegeh kat blog kamek..hahaha..

5th.. yah.. sama juak duhal bulan 8 kita tek oo.. hepi 1sy anniversary untuk kitak..

6th.. ish... berat tok sik pandey nak turun.. nait ajak.. paksa molah baju baru...yerr... siboh gilak bah mok berat nait, kelak nya sikpandey turun turun, susah juak...hehe

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search