27 August 2010

iftar di kolej

Salam..

Ari tok ada iftar di kolej mek orang. Tok adalah aktiviti tahunan. Yang best nya aktiviti tok ialah, kamek orang masak dikpun. Yerp. MASAK. Kepak memang kepak. Tapi enjoy lah. Puas ati bila tetamu enjoy apa yang dah dimasak.


Tahun tok ada beza sikit lah dari tahun lepas. Banyak kelemahan yang telah dibetulkan. So, this year, lauk kamek orang ialah, kerabu mangga, ayam masak merah, sayur nangkak, and ikan masin. Ada kuih-muih ngan mee hoon. Tapi ya order ngan orang lain lah.


Okeh, mun dah masak mestilah ada tukang encerik nak. Bukan sesuatu yang nak dibanggakan sik boleh posa dalam bulan posa. Tapi ya lah 'kelebihan' seseorang perempuan termasuk aku. Mula-mula, aku malu juak nak ngeso ngan geng-geng laki sama opis aku tok sik posa. Tapi bila chef cook mek orang dah tertangga aku encerik kerabu mangga, alu lah aku tok tek jadi tukang cerik lauk nak lain. Semua lah orang tauk aku tok sik posa. Sampey ketua aku pun tauk juak. Hahahaha.. Alu purak-purak sik malu aku koh. Nyaman jak aku ngentam aek sejok depan sidak nya. Udah lah encerik sayur nangka sampey semangkuk. Nang kenyang lah. ;)


Nebes juak bila taste aku yang dijadikan ukuran k hidang ngan orang. Mudahan okay jak lah o.. Kawan-kawan ku madah aku cerewet. Bena lah juak kali. Mun dah sik nyaman, sik la ku dapat masok agik makanan ya. Berik ngan orang lain jak. Membazir if barang makan ya di tinggal gia ajak.


Tapi tadik, cheef cook madah okay. Okay lah ya.. LEGA...heheh.. But i enjoy la pulak jadi tukang rasa di bulan posa...hik hik hik.... bukan selalu... ;)




ladysarawak@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search