27 April 2010

sebelum dan selepas part 1

salam...

sebelum dan selepas.. pa reti? reti nya before and after.. haha.. sikpalah. just folo my entry sampey abis. then u all will know wat i meant with before and after part 1.

recently im comparing myself sebelum aku kerja dan after aku kerja. mungkin sebab aku rasa aku dah 'tua' kot. hehehe.. pa jak salah admit benda yang betol nak?? lamak dah idea tok aku simpan. bila nak nulis jak aku malas. eh naip. hehe..

SEBELUM:
masa aku darjah 6 aku eran kenak cikgu cikgu sekolah tauk dengan karangan yang aku polah time jawab mock exam UPSR. ( markah paling ngetop masa ya tau). paper karangan mek orang di cek oleh certain cikgu. mek orang tauk la sapa ngecek paper mek orang ya. yang aku eran, camne dak cikgu yang sik berkaitan bole tauk pasal markah n cerita karangan aku ya. karangan yang aku pilih pasal mimpi aku. sebab a nite before aku amik exam ya, aku bermimpi. mimpi pasal apa aku sik ingat. tapi aku rasa mimpi aku kenak kepong ngan antu. aku rasa lah. just imagine primary 6 student bole molah 'karangan' lebih dari 2 pages kertas A4. banyak nak cerita aku.hahaha.. even kawan kawan ku pun tauk pasal markah n cerita aku tok. maybe cikgu bm kelas cdak nya ada bercerita hal karangan aku tok. siap tauk markah aku oi. ive got 88 marks untuk karangan mimpu aku ya. kenak aku ingat benda camtok? coz aku tok bukan lah budak excellent. so benda yang 1st time aku bole dapat cemerlang of coz aku bangga dan ingat nak? hee~~ dah aku keja baruk la aku tauk camne kawan kawan n cikgu cikgi aku bole tauk pasal mimpi aka karangan aku ya.


SELEPAS:
ya pun nasib bait aku keja jadi lecturer aka cikgu. mun sik, aku sik akan dapat jawapan camne kawan kawan n cikgu cikgi ku bole tauk pasal cerita menarik aku ya. jawapan nya adalah..jeng jeng jeng.. whenever we lecturers or teachers marking our students assigments, exams, exercises mun ada nak pelik pelik we will share. mun nak lucu, tetak sama sama lah. biasa nya share benda nak lucu lucu jak lah. mun sik, bercerita hal student sik datang kelas, student bercouple, student gambong, student bagus, student malas, student rajin, student kurang ajar, student manjak, student amik kesempatan dan macam macam ragam lagi kami share. so, cikgu cikgi aku dolok pun buat benda yang sama lah. they shared apa yang best, apa yang sik best. now i noe n realised macam ne cdak nya tauk karangan paling terexcellent aku.. n cikgu kinek tok lagik advance, they not only share among them, tapi siap ngkah dalam fb sekali. suma orang dapat ngga. ada cgek video ya, nemiak tok nang sik pandey ngeja lah. awal awal tetak juak aku, bila dah lamak ckit terus ku sik mok ngga agik video ya. sedih indah aku bila nemiak dipolah camya.. emo bah.

so.. this is the 1st entry pasal sebelum dan selepas. later i update agik.. pasal apa? maybe pasal toilet..toilet pun nak cerita kah? tungguuu ;)




ladysarawak@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search