17 May 2011

Keja dan Keja....

Di Tawau masa tok ada Festival Silat Nusantara dan Jemputan Antarabangsa 2011 " TAWAU" start 15-19 Mei 2011. Kolej Komuniti Tawau adalah salah satu agensi yang terlibat untuk menganjurkan festival tok lah. So, mun dah jadi agensi ya, mesti lah ada orang kolej yang terlibat nak. Aku dengan syok sendiri nya mendeclarekan dirik, aku pun adalah salah seorang AJK yang terlibat.


Keja aku ialah ngurus bahagian Hadiah, Cenderahati dan juak Sijil. Hadiah ngan Cenderahati (HnC) dah di urus oleh Boss ku. So yang tinggal, ialah design sijil ngan juak deliver (HnC). Bukan senang keja deliver (HnC) ya. Paksa nait atas pentas oi. Aiseh! Hahaha.... Tukang embak dulak berisik hadiah. Yang sik best nya, aku sikda baju baru. Huhuhu.. Aku tok nang pelik, mesti ada baju baru mun ada event. Mun sikda ya, nang rasa lain sikit lah aku.

Tok sijil yang aku design. On paper kacak koh!.. Aiseh..


Begegar tangan aku molah stamping


Memang banyak

Sijil tok telah di print sebanyak 'toot' bilangan nya. Terima kasih banyak-banyak Boss kerana sudi menyelesaikan masalah saya.


Dan masa perasmian Festival Silat tok, Boss ku kenak merik ucapan. Maka dengan kuasa Boss yang ada, Boss telah melantik kawan aku untuk molah script ucapan nya dengan last minit nya. Sik lah last minit gilak, lebih kurang last minit lah. Paham? sik? Mana-mana jak lah sia. Aku dengan perasan baik ati nya nulong lah kawan ku tok tek. Script yang mengambil masa lebih kurang 10 minit untuk berucap, mengambil masa lebih daripada 12 jam untuk di siapkan. Termasuk time makan okay! Ney bole keja no makan nak.


Akhirnya, lebih kurang dalam kol 11.30pm camya lah siaplah script Boss ku. Kompom lah ada editing nak. Tapi sik banyak lah. Which aku ngan kawan ku perasan bagus aka syok sendiri dengan script ya. Sebab nya duak-duak sik pernah pun molah teks ucapan. Mun salah, Boss yang akan kenak. Nak molah link antara paragraph gik. Mok juak jaga sentimen -sentimen yang sensitif. Contoh nya, jangan terlupak pun sigek nama agensi. Sungguh bahaya. Pernah, masa aku join aktiviti kolej di Labuan, ada Ketua Kampung ya, nya nyebut nama kolej di semenanjung nun ajak. MAKA SEMUA BARANG AND SEGALA KENDERAAN NAMA KOLEJ AKU. Sebut lah nama kolej aku juak. And nasib bait, masa penutupan, MP Labuan ada nyebut nama kolej. Syukur nama kolej nait juak. :D... Aok, balit agik hal teks ucapan ya tek, bangga oi, bila Boss maca teks yang kita buat. Semua flow teks ucapan kita tauk. Senyum dan syok sendiri juak lah. Agik lah benda baru. Boss pun jenis menghargai. Jadi kita pun syok juak la molah kerja.


Next, kamek orang warga Kolej Komunti gago ngan Program Latihan 1 Malaysia. Sapa rasa-rasa nya mok join kursus yang best dengan harga yang murah, sila lah pergi ke kolej komuniti yang berdekatan. Rugi sapa sik amik peluang tok. Itu saja. Tata.. Sambung keja dulu ye....


ladysarawak@blogspot.com

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search