26 December 2010

Meli mata baru

Salam..



Nak nama orang jenis bercermin mata, mesti la ada time nya perlu renew kan cermin mata. Cermin mata ku yang ada kinek tok dah berumur 2 tahun. Paling lamak setakat tok. Sebab cermin mata tok la paling mahal yang aku pernah molah. Lens sebenar nya yang mahal. Lens tok nak jenis transitions pun. Akan berubah ikut cahaya matahari. Sik lah makey Rayban la kiranya tek. Oleh kerana tahap rabun semakin nait, terpaksa la aku mengucapkan selamat tinggal kepada cermin mata ku tok.



Ari marek, aku neman mak ngan adik ku gi Ronnie di Hopoh. Aku tek pa gik, kayo-kayo lah dalam kedey ya. Sekali nangga la frame cermin mata tok tek. Wana engkodok. Gaya cermin mata tok tek kedak orang nerd. Aku sik pernah la suka frame macam tok. Aku ingga nangga dikpun makey frame camtok. Tapi, frame tok tek pandey nyuruh ku suka indah. Pakey nambah tanduk tinggi gik tek, Ronnie ada offer indah for suma frame ngan lens except transitions lens lah. Bercoba bena-bena oi. Ngam-ngam la aku ari marek makey tudung syria. Tauk-tauk jak mun makey tudung ya, mun sik ngam, alu rupa terngangak inner ya. Tapi, mun makey frame tok tek sik terngangak inner ya oi. Tapi sik juak ku meli. Alu tokey rompuan ya madah, tunggu mimpi malam ini ho... Tetak-tetak jak aku tek.


Udah malam tadik nak, nang bena indah ku mimpi frame ya koh. Jenaka ada jak. Menjadi indah nak disebut cina ya. Alu petang tadik aku ngan mak aku molah cermin mata. Perasan sik ayat ku tek. AKU DENGAN MAK AKU MOLAH CERMIN MATA. Awok. Benar ayat itu. Mak aku amik kesempatan juak molah cermin mata koh. Hmm.. Sikpalah. Nak nama gik orang tua nak oo.. Pakey nya blaja ngaji di masjid.



Nasib bait aku sik amik transition lens. Mun ndak, sampey 5 rat ku ngeluar duit. Lom campor my beloved mom pun tek. Hehehe. Lagikpun aku sik kompiden ngan frame tok. Tang sik tegoh jak rupanya bah. Rugi ku molah lens mahal.



Ada kotak indah oi.. hehehe...


Tok lah cermin mata baru ku.. Yang akan bertugas mulai sekarang..


ladysarawak@blogspot.com
Vivian said...

aih..kacak aih..kaler ya..shape pun kcak....

Rynnielofar said...

wana engkodok...wana purple...hehe

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search