01 December 2010

Henpon baghu

Salam...

Dolok aku madah aku mok meli Iphone 4 . Aku decided nak meli ngan sidak DG. Senang nak terminate sebenar nya. Hehehe.. Salah satu aim aku gi KK ialah nak nak meli Iphone tok tek lah.


So, me, my mom and my little bro pegi la jenjalan di 1Borneo (orang sitok nunggah 1B kay). Dan dengan bangga nya saya drive dikpun dari hotel ke 1B. Satu pencapaian yang baru. Wahahaha.. Jalan-jalan dalam 1B, dah abis stall tudung di jengok mak aku, jumpa la booth DG. Aku pun dengan asak ati la pegi ke booth DG ya tek. Aku tanyak la macam-macam soklan pasal Iphone 4 tok tek. Aku bukan tauk pun pasal gadget tok.


Tanyak punya tanyak, rupanya jiwa aku masih sik ngam dengan Iphone 4. Kansel amik dengan perasaan yakin yang amat sangat. Sebab nya..

~ Sikpat video call, maksud nya sikpat 3G call. Hanya ada face time which means hanya bole bervideo call if ada Wi-Fi. Mun tipon ku kinek tok asal ada simcard 3G ngan henpon ada camera depan, dah bole ber3G and ada kredit..hehehe

~ Sikpat berbluetooth dengan henpon lain on the dot. Kenak pindah-pindah dolok baruk boleh transfer file. Di mana itu leceh bagi saya.

~ apps nya kenak bayar..hahaha.. alasan jak tok..


Alu la tek sik jadi amik Iphone 4. Esok nya, jalan-jalan ngan adik ku di Centre Point (CP). Sebelah CP ada City Parade. City Parade tok banyak booth jual henpon. Raon-raon di sia cuci mata sambil mata nangga N8. Pa tek sidak gago compare Iphone 4 dengan N8. Paling murah aku dapat N8 RM1500 Zitron waranty. Bila ku godek-godek N8 tok, macam aku bukak 5800 jak. Sama jak interface nya. Jadi apa lah beza nya nak. Sikda kelainan. Sama jak. Aku rasa boring. Ujung-ujung sik jadi juak meli N8.


Dah nak on the way balit otel, tang tiba-tiba ati ku tek nak singgah booth sigek tok. Dolok, aku meli N85 ku kat booth tok juak. Mata ku bertumpu ngan henpon dibah tok.




Inilah Samsung Galaxy S GT-I9000. Hampir sama macam Iphone 4. Tapi nya bole berbluetooth on the dot, bole ber3G. Apps nya pun berbayar juak. Tapi orang kedey ya madah, nak phone aku tok software nya dah di upgrade. Or dah bahasa lain nya dah di jailbreak. Yakah? Hehehe.. Aku pun sik tauk betol ka sik. Sukati ku entam jak lah. Bukan aku tauk gilak pasal henpon tok.


Hmm.. aku sik tauk mok download apps apa gik ngan henpon baru tok.. Apa owh??


ladysarawak@blogspot.com
Amni said...

wahseyh! hp baru mariiiii.... kmk pakey e72 jak.. ya jak berjaya menarik minat kmk... hehehe

Rynnielofar said...

kamek sik minat E-series..hehe

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search