10 March 2010

alahai si merah ku sayang

salam..

pagi marek, dalam kol 7.10am camya aku dah ready nak g opis. aku bukak pintu n put my laptop bag sebelah seat driver n i started to start si merah.

ehek ehek jak bunyi sik merah di start. adoh.. pa hal ngan keta ku tok. coba agik. ehek..ehek.. ehek.. ehek.. adoh adoh.. camne nak gi opis camtok.

aku tipon ngan kawan sama opis aku. ada sorang ya madah dirik nya nak datang kat umah. kira nak jumper kan viva n waja la. aku nunggu sambil minum nescafe 3 in 1 paket wana merah. tengah minum teringat kawan ku penah juak kenak bateri kong kat umah. nya madah nya tipong ngan cdak servis perodua.

aku pun tipon la cdak perodua ya. kol 8 bok opis bukak. kol 8.01 aku dah tipon ngan cdak ya. padah la keta ku camtok camtok. alamat ku camtok camtok. berapa rega bateri n bla bla bla..

pasya ku tpon ngan kawan ku madah ngan nya, siboh jak nya datang. aku dah kol cdak perodua. dalam kol 8.30datang la orang peroda. in 10 minutes jak dah settle suma. bukak nat, bukak bateri, pasang bateri baru, pasang nat n last he tried to start d engine. TARAAAAA.... camya ajak duit ku dah terbang rm195. agik asa, sapa suruh sik maintain bateri keta nak. pas ya, aku geram aku terus anta si merah gi servis keta. bok la puas ati. dalaman si merah dah okay. hehehe...

padahal aku dah pegi kursus *mala jak naip kurus* asas servis kenderaan. tapi mcm sikda ilmu yang masok jak... gago bergambar jak lebih.. sikpa lah.. now i have been reminded to check my battery duak minggu sekali coz selalu makey acond. amacam mizzrynnie, bole ke awak tu folo schedulu battery ya? heee~~




mizzrynnie@blogspot.com
mamat said...

ok la ada bunyi ehek ehek. cuma tak mo idup jak. viva aku langsung tak bunyi apa-apa. jump dengan bateri kereta panjang pun tak nak gak. last-last cara old-skul gak la. tolak sampai idup. hahaha...

Rynnielofar said...

nasib baik bole pakai cara old-skul.. kalu viva aku tu mana bole buat apa2 dah.. AUTO KANNNN.... hahaha

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search