20 January 2012

Trep Trep Boss

Salam..


Last Tuesday, aku ada bengkel di Concorde Inn, Sepang. Bengkel amik masa setengah hari jak pun. Yang paling best nya, aku dapat email hari Isnin kol 11 lebih. Mejin jak, bengkel ari Selasa, dapat surat ari Isnin. So, aku called second Boss aku. Kedong second Boss aku memang ada di Key Ell nun. Kira tek, biar jak lah nya yang pegi. Aku malas sebab rushing gilak bah. Sekali Boss besar madah, PEGI! Jadi terpaksalah juak aku pegi bengkel ya.


Dengan masa sik sampey brapa jam, aku jumpa ngan pegawai yang sepatutnya molah tiket belon. Kamek orang mun out station biasa nya nang disediakan tiket belon. So, tiket perlu issue 4 hours before terbang. Sik sempat nak meli tiket MAS sebab tiket MAS direct Tawau to Key Ell sigek seari jak. So, yang ada AirAsia. Ujung-ujung amik last flight dari Tawau ke Key Ell kol 6.50 pm. Time meli tiket hari yang sama nak terbang lah aku rasa macam trep-trep Boss. Trep trep kat sitok maksud nya "perasan macam boss". Bahasa sidak Sabah. Selalu nya sidak Boss Boss jak macam ya. Jadi, aku perasan aku Boss la tek...Hahahhaha....


Nasib flight ku sik delay. Nearly 3 hours flight sungguh membosankan. Mun dapat tido dalam flight sik la boring nak. Nasib ada baby cute duduk sebelah aku. Main main lah ngan baby ya. Ujung ujung, baby ngan mama nya tido dalam belon. Sampey LCCT dalam kol 10 malam. Dari LCCT aku ke Seremban 2, umah kazen aku. Malam-malam dan seorang dirik dalam teksi membuatkan aku rasa sik best. Nasib bait, driver teksi okay. Dekat dekat kol 11 aku selamat sampey ke umah kazen ku.


Esok nya, aku nait teksi ke Concorde Inn. Bincang pasal Elaun Wang Saku pelajar Kolej Komuniti. Dan berjumpa dengan orang yang biasa aku klaka kat tipon ajak. Selamak tok aku ingat aku jak yang susah nak dapat line sidak Biasiswa. Duhal, suma mek orang merasa benda yang sama. Bahagian Biasiswa nang susah nak jawab tipon.


Kol 12 lebih tengah hari, bengkel pun tamat. Makan makan dolok di hotel ya. Then, aku decide nak g Mid Valley. So, aku nait shuttle bus Concorde Inn ke KLIA dengan niat hati nak makey ERL ke KL Sentral. Dari KL Sentral aku amik komuter ke Mid Valley. Camya jak jalan yang aku tauk koh. Hahaha.. Saja jak mok makey ERL sebab cepat sampey ke KL Sentral. So, bila sampey KLIA, aku carik suro dolok. Kuar dari suro, aku kayo kayo cuci mata dlm KLIA. Maka nak pegi Mid Valley. Tapi, kayo kayo indah dalam KLIA. Dah puas kayo kayo, aku amik bas ke Seremban. Hahahhaha...  lain ada jak nak dari tujuan asal.


Saja jak nak try makey bas ke Seremban. Kedong sikda luggage. Yang  best nya aku kayo kayo dengan makey baju kurung. Rasa Izzah dalam cerita Ombak Rindu jak aku rasa. Nendak, ayu ado jak! Banyak kali stop da nait bas. Nasib aku sikda luggage. Mun ada luggage sik ku eran nak nait bas ke Seremban. Bagus ku nait teksi terus jak. Hihihi.. Tapi, saja juak tek nak encoba pengalaman nait bas nak.


Cukup lah cerita perjalanan aku ari ya. Sebab, yang aku nak cerita hanyalah aku dapat surat suruh turun bengkel yang hanya setengah hari, dan meli tiket on the dot dan terbang pada hari yang sama. Ya jak. Hehehe.. Bah, Okay lah...




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search