08 September 2011

Favourite Questions time Hari Raya

Salam...

Time raya lah kita akan banyak bertemu ngan saudara mara, kawan kawan, mak bapak kawan kawan kita, kawan kepada kakak kita, kawan kepada abang kita, pendek cerita nang kita akan bertemu atau berjumpa ngan macam macam orang lah. Dan akan ada soklan yang akan di ajukan ngan kita. Orang madah pakey ada crita nak di loyar bah.


Apa soklan fav yang kenak kat kitak orang? Aku ada tiga soklan. Mun dapat nang ku nak record jawapan untuk ketiga tiga soklan ya. Hahahaha... Asa lejuk juak nyawab. Tapi mun orang nanyak maksud nya prang prihatin la ngan kita nak ooo... :D . Setiap kali orang nanyak 3 soklan tok mesti aku senyum dolok. Baru ku jawab. Kira soklan macam kita cop imigresen bah. Mun sik cop, kira kita kita masok sigek tempat ya illegal lah nak.


Biasa nya soklan pertama adalah seperti soklan di bawah:
Aikh, ada orang Tawau datang eh. (Maka aku tek ic 13).
Bila balit? <<<< Tok lah soklan pertama tek.
Dan aku akan konpius nak jawab soklan tok. Sebab nya nanyak aku nak balit ke Tawau atau bila aku sampey ke Kuching.
So, soklan tok aku akan jawab dengan pertanyaan balit iaitu Datang sitok or balit ke Tawau?
Lepas ya, baruk lah ada soklan yang penuh dan mudah lah aku nak jawab soklan dengan jawapan yang paling tepat. :D


Dan dari soklan pertama akan ada soklan keduak:
Brapa lamak cuti tek? <<< soklan keduak.
Dan jawapan aku ialah, 2 minggu.
Respon tukang tanyak, Lamak juak cuti tek :D .. Bukan slalu balit oi. Aku belom pernah balit cutikurang dari 2 minggu koh. Rugi tiket gak mun balit gak seminggu.
Kak ya orang nanyak mesti madah, kenak cikgu sekolah dot dot dot gak bole cuti seminggu ooo...
Dan respon aku ialah, Kamek bukan cikgu :D.. Kamek orang bukan cuti macam sidak cikgu. Kamek orang cuti tahunan macam sidak pegawai kerajaan yang lain.


Time ujung ujung berjarah akan timbok soklan yang terakhir tok:
Bila gik tek? << soklan ketiga.
Dan respon aku ialah Banyak gilak pilihan, sik tauk mek nak milih sapa. Hahahaha..


Tahun depan aku nak nukar jawapan suma soklan di atas ya. Masa tok lom dapat ilham gik. Ne tauk tahun depan soklan nombor tiga dah berjawab, tinggal dua igek jak soklan nak oohh.. Amin... :D . Nex year, aku mok carik recorder pakey aku jawab suma soklan ya. Senang kit. Just tekan play. Jimat aek liur nak. Hahaha..




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search