04 September 2011

ex boifren ku part ONE

Salam..

Ha... Best sik tajuk entry aku? Hahahaha.... Tertarik dan menarik kan? Hahahaha...


Aku ada tiga orang ex boifren dalam masa 16 tahun aku pernah bercouple. Duak orang ialah sarawakian dan sorang lagik semenanjungian. Nak duak orang sarawak tok, diam sama taman atau perumahan dengan aku. Nak orang melaya ya, sama blaja di matrik dolok.


Jom kita pergi ke exboifren yang pertama:

Berkenalan di surau perumahan time bulan posa. Kinektok suro dah jadi masjid. Lupak dah aku nama exboifren ku tok. Hahaha.. Mun sik salah aku nama nya Rafhan. Nunggah nya An. Family nya nunggah nya Boy. Coz nya anak lelaki sulung dalam family. Nya ada merik surat cinta makey kertas kecik ngan aku. Dalam surat ya madah, nya madah suka ngan aku. Aku yang berumur 15 tahun time ya, sikda merik respon apa-apa. Jual mahal la kira nya. Masa tok la selalu nangga si An tok tek melimpas depan umah. Camne aku bole nerimak nya aku sik ingat. Ujung-ujung si An berik nombor tipon umah nya ngan aku. Aku ne lah berani merik nombor tipon umah ku ngan nya. Ada aku di aro oleh mak ku kelak. Sikda banyak kenangan ku dengan An tok. Coz hubungan tok just few months. Tapi penah juak dating sekali. Terjumpa kat library sebenarnya. Cun-cun juak aku sorang dirik time ya kat library. Si An tok tek datang ngan kawan nya. Alu lah duduk sama-sama. Time yalah ku nangga markah paper Math nya sik brapa bagus. Hehehe.. Tapi aku peduli apa nak. Si An tok plan nak sama pulang ngan aku makey bus. Kedong kamek duak sama perumahan tek nak. Tapi, kawan nya ngajak apa ntah. Alu sik jadi. So, aku pulang bersendirian jugak pada hari itu. Dan, semenjak itu, sikda rezeki kamek duak nak bertembung agik. At the end, mek duak broke up 8th of July 1996. Hebat nak aku ingat ngan tarikh camya. Aku yang mintak putus sebenarnya. Aku saja milih tarikh birthday ayahanda ku pakey ku senang ingat balit. Hahaha... kan betol senang ku nang ingat. Oh ya! aku terimak si An kerana bapak nya berkawan ngan bapak aku. Bapak nya seorang yang baik. Tapi betol la orang madah, iman tak dapat di warisi. :D .. Sama cam ku empun juak bah. Aku tok pun sik bagus ne. Hmmm.. last jumpa ngan si An tok tek, seingat aku lah, time tertemu di library ya lah.. Hahaha.. Dah kawen kah blom pun aku sik tauk.


Abis cerita exboifren ku yang pertama. Kita masok ke chapter keduak iaitu exboifren ku yang keduak.

Exboifren ku yang keduak pun sama perumahan ngan aku. Tiga tahun tua dari aku. Perkenalan bukan pada bulan posa. Hee... Dolok-dolok, aku, kakak ku ngan jiran ku, selalu gi masjid. Masih cerita masjid yang sama. Nang rutin kamek orang pegi jemaah solat maghrib ngan isyak. Nak ke masjid, perlu melimpas setiap umah di lorong kmk orang tok. Coz umah kamek orang ujung. Masjid di ujung lorong blah nun agik. Jadi hari-hari la kamek orang melimpas umah jiran tok tek. Umah jiran tok memang tempat sidak footballer melepak. Exboifren ku tok ialah footballer. Selalu la aku tok tek di kaco setiap kali lalu umah jiran ku ya. Nama nya Mr. R. Malas ku nak ngkah nama penoh. Hehehe.. Mr. R tok berkawan dengan Mr. N. Mr. N tok berkawan aka bergerek dengan kakak aku. So, dari sia lah nya dapat berkontek dengan aku. Mr. R tok pandey ngorat kakak aku. Mun sik, sik kakak ku dapat pass tipon ngan aku bila Mr. R mok beklaka ngan aku. First time mek duak bertipon, time ya nya di Sibu. Ada game di sinun. Biasalah berik salam segala tek nak. Yang menjadi tanda ingatan kamek duak time tipon tok ialah soklan yang aku berik dengan Mr. R tok tek... Apa soklan nya. Kelak la ku sambong. Hehehe.. ngantok dah tok. Esok nak bangun awal gik.... Ada ka orang mok tauk sambongan cerita aku tok kah? Yerrr... :D


Bah.. see u in next post kay... :D

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search