10 November 2010

online shopping

Salam..

Kinek tok makin laju jak aku shopping online. Dolok ada juak nebes-nebes nak meli. Pa tek takut kenak tipu. Tapi sekali coba, akan ada duak kali. Lepas ya tiga kali. Cek-cek, dah berapa kali ndak kah aku shopping online.


First time aku shopping online, aku meli kat lelong.com. Pa tek meli modem broadband. Time ya nang rega broadband tok mahal nak mampus. Pasya, sidak Celcom molah kontrak mun mok ngambek sidak nya mpun plan. Aku sik berani amik plan ya. Pa takut area aku sik bagus line 3G. Alhamdulillah, line area umah sewa ku bagus koh. Lajuzzzz gik ya. Zaman ya lah. Zaman lom rami makey broadband. Bila dah rami orang makey, line Celcom jadi terok nak mampus.


Pasya, aku stop coz time ya sik lalek gilak ngan online shopping tok. Sampey la bila aku perlu bena carik tudung pink pakey ku nak matching baju convo ku. Bukan convo aku. Convo student aku. First time aku terlibat ngan convo kolej, jadi mok bergaya sikit lah. Aku sikda nemu tudung yang match kat Tawau. Last-lat meli juak online. Tapi aku kechiwa. Masih juak sik matching. Ujung-ujung makey tudung lamak. Yah.. ada pun tudung nak. Kotan nak semua baru bah.


Start dari sia, aku dah start berbeli. Mostly aku meli kain ngan tudung lah. 3 kali telekung. Sandals ngan kasut aku sik berani lah. Susah coz takut sik ngam ngan kasut. Aku pernah teringin ngan sandals Crocs. Ngenang jak sik sedang ngan kaki. Apa jadi. Bukan murah rega nya. Jadi, kansel jak lah.


Mak ngan kakak aku pun join juak. Tapi aku la tukang meli nya. Sidak nya madah sik pandey keja nak bebeli online tok. Aku try and error jak pun. Hehe. Duit bah oo. Mun salah kelak susah juak. Tok tek tengah nangga baju nemiak. Kacak-kacak jak. Mun ada best, untung la anak buah ku. Blogwalking jak kitak orang sia. Aku mok cuci mata lok!



ladysarawak@blogspot.com
Vivian said...

boleh senaraikan on9 shop yang ktk gunakan? maok juak..the one you trust..heheh kmk baru sekali beli on9...order brg kraf dr KK.

Rynnielofar said...

mun nak di list sik juak byk...hehe.. ktk mok beli apa? kmk biasa beli kat FB.. sbb gmbr nya sugguh menarik hati..hehehe

Vivian said...

maok beli baju muslimah yg sesuai k kerja ka...blouse kah..the jam.yerr.

Rynnielofar said...

hmm..mun kat fb kmk biasa meli kat one stop gallery, meli tudung kat sia lah.. lom pernah mek meli baju online coz kmk lebih ke tudung ngan kain.. hehe.. tp one stop gallery tok ada juak jual baju n blouse.. sila servay..hehe

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search