28 April 2014

ho ho holidayyyy day 1

Salam..

Melaka dah. Kedah dah. Now Kelantan lah pulak or to be specific Kota Bharu.

Tiket dah dibeli 3 bulan sebelum terbang. Bila nangga Air Asia ada bukak new route direct flight dari Kuching ke Kota Bharu nang kuat jak rasa ati nak  menjejak kan kaki ke KB. Lamak dah ingin. Tapi kan duak kali belon. Jadi terbantut lah. Lain lah mun keja nak. Mok sik mok terpaksa juak mok nak.

Sikda ngajak sapa sapa pun. Meli tiket sorang dirik. Terer rasa raon sorang dirik nak. Boleh tahan juak lah berani tapi ngenang masih anak orang yang belom jadi bini orang, yang disayang oleh mak bapak tercinta, sebelom kenak anok pegi sorang dirik, dah ngajak kawan sama opis join sekali, dengan semua ada komitmen masing masing, last last pegi ngan kakak ku yang masih anak orang dan bini orang. Hehe.. Mun sikda orang ngan aku, burn la tiket and hotel yang aku dah book and bayar sekali. Sik berani madah ngan parents ku gi KB sebab akan ditanyak pegi ngan sapa. Sik kan ku nak madah sorang dirik. Yang madah pegi KB pun kakak aku. Aku diam ajak. Malam sebelum pegi dah dengar sok sek sok sek. Berdengan ya, apatah gik sorang dirik. Mun aku travel sorang dirik pasal keja pun parents susah ati. Mun dapat jangan aku pegi seorang. Camne lah nak mun dah keja. Huhuhu..

Kenak KB? Orang madah sikda papa KB ya. Boring. Kenak sik gi KL? Sebab mok gi KB ialah aku sik penah ke KB or Terengganu. Mun outstation balit balit ke KL. Seriously boring. Sama jak ku rasa KL ya. So, nekad ke KB. Ada juak ikit rasa tergugat nak gi KB bila orang madah boring. Udah la sorang dirik, lamak lah lagik ya. 5 hari 4 malam. Nak sik lamak ya? So, aku stay di Tune Hotel KB sebab Tune Hotel dekat ngan KB Mall. So, mun aku boring sik tauk nak ke sine, aku jengok la KB Mall. Hehhe.. Ya reason kenak aku milih Tune Hotel. Dan sigek gik ialah MURAH! 4 malam just cost me less than rm200. Nak sik best ya? Bestttt laaa...

Misi utama di KB ialah TUDUNG! Yes TUDUNG! Ada sigek gik selain dari tudung, tapi malu la aku nak madah si tok. HEhehe Aku jarang meli tudung. Eh, jarang meli tudung di Kuching. Meli online pun jarang. Sebab nya MAHAL!! Jadi mun sekali bebeli tudung nak macam buat baju di dedey kat ampaian.. Yerrr ampaiannn... hahaha.. Oh! Kenak sampey 5 hari 4 malam? Route direct KCH to KB seminggu 3 kali seminggu jak; Selasa, Khamis ngan Sabtu. Sik kan lah nak pegi Selasa alu balit ari Khamis. Dahya kol 9 gik ya. Takut sik puas alu lah extend sampey ari sabtu balit. Flight asal KB to KCH kol 9 pagi. Pasya bok retime kol 2.20 ptg. Time kakak ku meli tiket dah time yang  baru.

1st day, lepas checked in, aku ngan kakak ku kelaparan, alu ngabas KB Mall. Nang sebelah ajak. Tapi sebelom makan, sempat juak cuci mata. Maka lapar. Last last nemu foodcourt kat tingkat atas sekali. Carik local food. Sikda. Yang ada indonesian food. Cukup la sekali makan di sia. Makan tempat lain jak gik. Lepas makan balit hotel. Geley geley lok atas katil. Pasya bepikir nak pegi sine. Duak duak blur sik tauk nak ke sine. Last last baca online, and polah list. Turun ke lobby tanyak ngan receptionist. Nasib bait juak receptionist duak duak nya bagus. Explain sambil nya duak SENYUM.. :D.

After Maghrib, we decided ngabas Wakaf Che Yeh. Dari hotel ke Che Yeh nait teksi RM15. Okaylah jak nak. Kenak kuar pas Maghrib? Kami kan pelancong, masa limited lah nak. Kebiasaan kita akan nak penohi masa yang ada lah nak. Bila teksi madah, pasar malam biasanya stat kol 9 malam. Nak sik aher pasar malam bukak kol 9? Yang aku ngan kakak ku before 8 dah ada di sia. Bila tanyak ngan driver taxi kenak pasar malam bukak aher, nya madah, biasa orang orang Kelate kuar after Isyak. Dan aku pun terus jawab 'ohhhhh' dengan malunya. Malu kedirik. Hehehe.

Sampey jak di Wakaf Che Yeh, nangga beberapa stall bok jak nak di set up. Ketara ada jak bukan orang local bila jalan waktu camya. Dah kol 9 lebih bok lah suma stall dah kira bukak and orang pun kin rami. Pusin pusin pusin. Sikda jumpa tudung ya best dengan rega yang best. Sikda meli tudung, tapi ter yang lain adalah. Dah kepak asa nya, gi makan stall kat sia juak. Aku makan mee goreng, kakak ku makan kue teow goreng. Okay juak lah rasa nya. Dah kenyang, bok gago nak balit.

Nasib bait, ada amik no tipon abang taxi yang nganta kmk duak kakak ku. Sikdo sigek taxi pun melimpas di sia. Ingat tek malas lah nak bertunggu ngan abang taxi ya. Sekali sigek taxi pun sikdooo. Kol 10.30 sampey hotel. Sik jauh pun. dekat jak. Mandik pasya tido. Hari pertama berakhir dengan frust sikda nemu tudung best.. :D

Sambungggg...

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search