30 May 2013

Antara jujur dan setia

Salam..

Antara jujur dan setia, yang mana satu anda pilih? Mun aku pilih jujur. Kenak jujur? Kenak sik setia? Tok ku molah pencerahan.. Yerr.. hahaha

Aku putus centa 3 kali. Aku jenis setia oi! so, sikda banyak ex lah. Yang 1st and 2nd aku yang putuskan. Yang last aku yang banyak kali mintak tapi paling confirm putus kuar dari orang nun lah. Tengah dating gik ya. Best sik? Hehehe..

Nok 1st ya sikda effect gilak lah. Nya hanya pakey ku nak tauk apa reti bergerek jak. No feeling at all. Mun call sik tauk nak klaka apa. Terjumpa, aok TER pun sik tauk nak klaka apa. Apa reti ya? Hehehe.. So, aku call dan madah putus. Nya marah alu letak tipon. Aku jak call nya coz aku sik suruh nya call umah sebab ne la bole orang laki call umah time umur ku baruk 15 tahun. Makey alasan kawan sekolah sik logik coz aku sekolah semua orang pompuan maaaa.. Hehehe..

Nak 2nd tok ada juak la sayang nye.. Tiba tiba ingga ngennag perasaan zaman  mensia. Hahaha. Putus sebab apa? Sebab dia tidak SETIA. Tapi dia JUJUR. Kira nya terus terang madah nya ada orang lain. Dengan miak ITM (masa ya still ITM). Ditemu oleh kawan ku mpun. Camne nak sik ngakuk gik nak. Oh! Bukan kali pertama hoccay. Sakit juak la sikit sikit, tapi time ya ku dah cuci mata ngan orang ketiga dan jugak ada yang keempat di KML. So, no big deal gilak lah. Cuci mata kira curang sik? Hahahaha

Yang ketiga ada effect juak lah. Sebab paling lamak tek nak. Sampey dah ada perancangan masa depan. Yalah ho. Mun dah sikda jodoh, lamak pun berkawan pun sik jadi juak. Dia setia, tapi hujung hujung relationship terhilang pulak kesetiaan nya. Hee.. Jujur? Part tok susah ikit nak madah lah. Biar lah rahsia. Hahahaha.. Aku pun sik bagus ne nak. Kepercayaan aku hilang. Aisehhh.. Tapi apa juak nya peduli mun aku sik cayak  ngan nya nak? Orang dah bebini and insya Allah sik lamak gik nak ada anak dah. Kau tek? Agik juak single nak? Hehhehe. Jodoh nak ohh..

So, duak kali dicurangi... aiseh dicurangi tu.. membuatkan aku belajar reti kehidupan. Yerr.. ayat apa ya? begerek jak lah tek ngajar reti idup? Hahaha. Tapi, sakit ada orang ketiga, keempat lima dalam relationship sik seterok gilak mun sakit kenak bulak. Aku rasa camya lah. Bencik rasa ati ku dibulak orang. Jujur jak bah. Dapat settle kan apa masalah yang timbol. Tok mok juak putar belit. Tok kelak, dah putus segala bok nak molah pencerahan. Lambat cerita. Tapi ya la tek, mun dah jodoh sik ke sine... :D

Lagikpun mun dalam Islam, sapa pebulak berdosa nak? Sikda  madah dalam islam orang laki sik setia ya berdosa. Hee.. Rompuan curang ngan suami bok berdosa besar. Hah! Hehe.. Tok bagi aku lah. Lain orang lain cara nak. jadi, aku nerimak la bermadu? aku mok la laki ku kawen sampey 4? Benda camya bukan kita yang tentukan. Amboi.. klaka macam dah berlaki. Hahaha..

P/S: entri duduk katok katok depan pc. student cuti.

Oh! sikda yang keempat..hehhe




Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search