07 March 2012

demam

Salam..


Lamak aku sik demam. Demam yang memang demam. Demam yang menyebabkan aku sampey amik MC. Alhamdulillah, aritok ada penin palak dah sikda gilak macam malam marek. Penin palak aku ya, punya lah tahap gaban, sampey sikpat gurin. Duduk ajak lah. Udah ya, sejuk gik ya. Sejuk sampey ke tulang. Aku siap makey baju sejuk, kumbuk ngan comforter, off kipas, masih juak sik berpeloh.


The next day, aku pegi juak ke opis. Pa aku lupak print senarai kehadiran untuk program Pilihanraya JPP. Dua kelas jak pun. Kelas yang lain dah settle. Tapi, dah tauk salah dikpun nak, turun lah juak. Siap pakey kot lagik turun keja. Hahahha.. Sik penah penah turun keja pakey kot. Hahaha.. Sejuk punya pasal. At the end, sik tahan, aku pegi breakfast ngan kawan kawan ku, then aku pegi clinic. Ha... MARINI PEGI CLINIC OKAY! Tiada paksaan dari sapa sapa pun. Atas kehendak diri sendiri yang dah sik tahan ngan sejok ngan headache yang susah aku nak describe kat sitok. So, doctor berik aku duak jenis ubat jak. Yang 1st ubat demam (size nya macam size tapak gajah) and yang kedua ubat selsema (size biasa biasa jak tapi pahitttttt). Doctor sik berik antibiotic coz nya madah, maybe aku tok demam musim jak. Kan kinek tok musim demam. Tapi, if ari tok masih juak demam sik turun, maka aku di suruh datang lagik dan amik darah sebab takut kenak denggi. Puhhhhh.. sik mintak...


Tapi setakat ari tok, palak ku dah sik penin cam marek. Dah okay. Cuma masih sejuk. Dan aku terpaksa off aircond office. Nasib bait sikda orang. Hehehe.. Udah la makey kot (pakey kot untuk kali yang keduak), stokin gik ya. Masih juak sejok. Hehehe.. Nak nama demam nak ooo.. Tok, nyelepat update cerita. Pa ku ngantok kat makan ubat. Mun marek, nang tido ajak keja aku. Udah lah aku nak terer tido, diberik gik ubat ngantok. Apa celop nak? Hahahahaha....


Ok lah, nak nyambong molah keja lok. Oh! Am counting days.. :D


P/s: Awak, terharu lah.. TQ.. :D



Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search