03 November 2011

Raya Aidilahda

Salam..

Insya Allah 6 November tok, kita akan menyambut Raya Aidiladha. Aku buat kali ketiga sik nyambut di Kuching. Bukan sik nymabut raya okay.

Apa yang beza tahun tok ialah, hanya aku hanya nyambut dengan housemate sahaja. Tahun 2009, ada kawan ku neman, while 2010 mak, bapak and adik aku beraya ngan aku di sitok. Dan tahun tok, kami three ladies jak lah. Our plan, sikda masak apa-apa. Lepas solat raya kelak, beraya umah kawan-kawan jak lah. Full day. Insya Allah, kenyang perut lah. Rezeki anak perantau.


Tapi nak, aku dah rasa sayu tok. How? Hee ~~ Tahan air mata. Jangan gambong nak keluar dari tempat ko betapa. Orang madah, mun raya haji sikda papa. Ko dah coba? Nasib ada kawan. Mun sikda kawan? ADOOOOHHHH... Me and my housemates dah janji kamek orang suma sik bole balit. Sama-sama raya disitok. Hahaha.. Kelak ada yang bercucuran aek mata sorang-sorang. Hahaha... Rami-rami sik hal.


Untuk kitak orang yang beraya ngan family, hargai lah masa yang ada. Dan sambutlah Raya Aidiladha dengan niat yang betul. Insya Allah, semoga amalan kita diterima oleh Allah. Aminn..




mamat said...

satu rumah berjanji tak balik raya?

betul-betul bersepakat satu rumah ni.

bagus bagus... hihihi...

mamat said...

satu rumah berjanji tak balik raya?

betul-betul bersepakat satu rumah ni.

bagus bagus... hihihi...

Selamat Hari Raya

Rynnielofar said...

Mesti lah... Bersatu teguh, bercerai roboh... hahahhaa

Selamat Hari Raya, rahmat..

Whatsapp Button works on Mobile Device only

Start typing and press Enter to search